Thursday, 1 June 2017

Delicious Ramadhan : Recipe's name

Assalamualaikum semua. Haa Ramadhan tiba, Ramadhan tiba, Marhaban ya Ramadhan, Marhaban ya Ramadhan. Bila tiba je bulan Ramadhan semestinya macam-macam benda kita nak makan kan so hari ni yaya nak share lah apa resepi kegemaran yaya masa bulan Ramadhan ni
taraaa...

1. Lauk kegemaran ketika berbuka
Siput Masak Lemak

Related image

2. Resepi masakan

Bahan-bahan 
1/2 kilo siput sedut - potong bahagian belakang
 1 cawan santan pekat 
2 cawan santan cair 
1 helai daun kunyit - disiat 
 1 labu bawang besar 
* 2 biji cili merah besar 
* 5 biji cili padi 
* 2 cm kunyit 
* 2 batang serai - ketuk
 1 keping asam gelugor 
Garam secukup rasa

 Cara cara 
1. Kisar bahan bertanda * hingga hancur. Masukkan ke dalam periuk bersama sama santan cair. 
2. Kemudian masukkan siput sedut dan masak hingga mendidih.
 3. Masukkan serai, daun kunyit dan asam gelugor. Biarkan ia mereneh seketika dengan api perlahan.
4. Masukkan garam dan santan pekat, masak sebentar dan kacau sekali sekala supaya santan tidak pecah minyak.
 5. Bila sudah mendidih, bolehlah matikan api.
6. Siap untuk dihidangkan

3. Produk dari Lazada yang dapat membantu saya dalam menyediakan juadah kegemaran untuk berbuka puasa ialah


Kerana ianya mudah, dan yaya boleh masak makanan kegemaran dekat mana-mana sahaja.

korang jangan lupa tau Lazada Ramadhan Sale kali ini menawarkan potongan harga sehingga 90% . Tunggu apa lagi tu? jommm jommm jom shopping di Lazada sekarang.

Thanks for reading. Sharing is caring
love,
Yaya Yuki


3 comments:

  1. all the best yaya! salam ramadhan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sofie. uishh lama nya yaya xdgr story sofie. Rindu :)

      Delete
    2. salam ramadhan juga sofie :)

      Delete

sila tinggalkan komen anda :D