Saturday, 18 July 2015

Hari Raya 2015

Assalamualaikum semua :) Okay agaknyaa aku paling lambat update pasal hari ghayooo hehe. Okay tahun ni lain skit sebab aku sambut raya dekat kampung, first time okay, sebelum ni kalau tak raya kat rumah kat rumah nenek belah ibu, rumah nenek belah ibu tak duduk kat kampung since atuk dan nenek dan tak ada, tahun ni ayah aku berhasrat nak raya di Kampung KORIS.haa Koris? tak pernah dengar pun??.. okay actually kampung aku ni femes okay, since ada Pulau Tikus kat situ selain Pantai Sungai Lurus, Mengikut sejarah dahulu kala ianya dikenali sebagai Keris lama-kelamaan jadi Koris, Ayah aku memang asal dari koris, memang lahir kat sini. So, this is my first Raya in Kampung.The Best Moment Ever, yang tak boleh bla, nenek aku kemain semangat nak selfie oi.Jadi lepas ni boleh lah aku hadiah OPPO kat nenek aku hehe :)

Seronok raya kat kampung rupanya sebelum ni tak pernah pun masak kat luar,bila raya kampung ni ayah nenek pak cik mak cik dok masak kat luar dengan feel of nature, hangin hembus lembut meniup gitu ohhhh best gila, tambah pula tengah-tengah musim durian kan? seronok gila makan tak ingat dunia uolls.Masa dekat kampung tu tetiba nenek aku tanya "Long,lepas ni nak belajar kat mana"
"aku : nak ke Sabah nek hehe". "Nenek: oiiiii jauhnyaaa cucu nenek, jangan lupa nenek okayh"."Aku:Nek, mana boleh lupa nek, raya confirm balik nek siyes iloveeyouuuu Nek".Tetiba touching pulaks aku dengar nenek aku cakap macam ni. :(.eh eh ada lagi nenek aku cakap dengan aku.Antara pesanannya yang aku asyik terngiang-ngiang. "Long, belajar dulu okay jangan kahwin cepat-cepat,Hargai diri sendiri dlu".Aku terhembus air dalam mulut kat kucing depan aku, tersedak gila kau, kucing tu pun tengah lena tidur terus buat muka marah kat aku pastu bla, dia pun satu asal duduk depan aku. Pesanan nenek aku tu agak "DEEP" oi.

Yela dulu-dulu aku pernah terfikir nak kahwin muda, hahaha sebab apa?? jeles oi tengok yang kahwin muda ni bahagia semacam jek.Tapi nak buat macam mana jodoh takdak hehe.Sekarang Encik Buah Hati adalah, cuma apa yang aku jatuh cinta sangat kat dia ni, dia seorang supporters yang perrghhh 100 bintang aku kasi, Hari2 remainders beb "habiskan belajaq dulu na, Habis Degree dulu,baru fikir pasal abang ye sayang hehe" dengan dipertemukan dengan encik buah hati ni, aku bersyukur sangat Alhamdulilah sangat memahami.Kini,aku akan merealisasikan harapan ibu ayah,nenek dan Encik Buah Hati nun jauh di sana :D


EH nak cerita pasal raya jek ponn, termelarat lebih-lebih pulok heee sorry na, apa-apapun selamat hari ghayooo uoollsss, jemput datang rumah ye Salam 0-0. #Syukur selalu, sedikit imbuhan dari saya silalah silalah tengok gambar keluarga kami di bawah hehe :D



 keluarga besar MS Family



Mak dengan Ayah cantik dan segak tak?? hehe

okay sampai disini sahaja. Jumpa lagi di entri akan datang Insyaa ALLAH :) 
Thanks For Reading #HappyEIDMUBARAK #SyukurSelalu


love,
YAYA YUKI

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda :D