Monday, 23 February 2015

Aku Pelik

Assalamualaikum readers Blog Yaya Yuki yang comel handsome lagi bergaya :) Aku Pelik Yes Aku pelik dengan segelintir manusia yang gemar mencerca diri sendiri.Sebagai contoh

"Aku ni gemuk la tak shuke tak shuke, nak kurus,nak kurus""aku ni hitam laa n bla bla,awak belanja laaa tite product yang Blink baru laa tite bertambah blink2 gitu" errrrrrrrrrrrr mohon letak baldi di sebelah anda dikhuatiri termuntah pelangi bila terbaca status ini hahaha..

padahal pada hakikatnya bila kita tengok badan dia punyala kurus,kulit pulak putih mulus jek. kaki bak chopsticks tuh haa, aku rasa kalau kucing tengok, kucing pandai komen,kucing pun akan komen "kau ni Keding, cuba la ternak lemak lebih sikit macam aku ni baru comel'.

Persoalannya aku pelik kenapa kita mesti kena menghina diri kita sendiri. Ramai kat luar sana adik-adik ,kakak,abang-abang yang yaya hormati sekalian dilahirkan dalam keadaan yang serba kekurangan dan pelbagai penyakit, baru-baru ni aku ada terbaca bayi dilahirkan dengan keadaan usus di luar.Ya ALLAH kesian sangat.

Bertapa PENTINGNYA perkataan dan rasa BERSYUKUR dalam hidup kita pada hari ini. Ada orang dilahirkan tanpa kaki tanpa tangan tapi bertapa dia bersyukur akan hidupnya dengan tidak pernah kenal erti mengalah dan kemudian dia berjaya dalam hidupnya.


That all for today :) I hope u can gain something from this post :) Thank you for reading. Enjoy Your Reading Good Night :)


Love,
Yaya Yuki

1 comment:

  1. manusia tak kan puas dengan apa yang ade... :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda :D