Tuesday, 23 December 2014

Nak Tanya Something Boleh Beb??

Hai Assalamualaikum, tonite aku nak share skit laaa perbualan dengan seorang member aku ni,,
macam vavavomm sangat tajuk kat atas tu hihi :)

di suatu petang , tetiba hp pun berbunyi ala ala ting tong, terpapar text dari *** hehe Member aku laaa yang berbunyi lebih kurang macam ni " Leeya Makan Cendol Jomm, wa belanja "
alang2 dia nak belanja kan , so ape lagi , kata orang "Musuh jangan dicari, REZEKI jangan DITOLAK kan?? hehehe,, so keluar dengan dia sambil minum cendol, sambil dok minum cendol, sambil melihat pemandangan laut , dalam hati terdetik , 'ya ALLAH indah sungguh ciptaanMU ya Rabb, sungguh tenang hati melihat laut yang terbentang luas tersergam indah :)

tetiba member aku ni pun tanya "beb , kau ni tak ada Boyfriend ke???"
tengah sedap menikmati cendol tu tersedak terus aku,,, haduuhhh dia ni soalan jenis apa dia tanya tu ?? grrrr kikiki,,,,,,

"aku tak pernah nampak kau pergi DATE"
"aku tak pernah nampak kau selfie dengan Boyfriend kau"
"aku tak pernah nampak and terbaca kau update pasal Boyfriend kau"

banyak lagi laaa yang dia tanya hihihi tapi aku shortcut kan ye...
korangs BOYFRIEND tu ape???? hihi soalan poyo,, actually ramai jek yang tanya aku macam tu....
entah laaa penting ke ada boyfriend tu ??? and kalau ada Boyfriend pun, perlu ke kita nak tunjuk ??? hehehe

kalau boleh dalam hidup ni ape yang aku harapkan SOAL JODOH,
first ----> jodoh tu kalau boleh pilihan mak ayah, its ok aku tak kenal dia pun tak pe :)
second ----> jodoh tu orang yang aku belum kenal lama, means aku nak kenal dia lebih lagi after NIKAH :)

soal jodoh ni rasanya kita serah kan pada ALLAH, sebab semua manusia dalam dunia telah ditetapkan jodohnya , dah tertulis kan :) so its okay, JODOH ia akan datang juga pada aku, cuma cepat atau lambat :)


now focus untuk jadi Lawyer dulu..
terima kasih sudi membaca :)



2 comments:

  1. usah terjebak dengan percintaan bagai ni. belajar dulu then soal jodoh Allah tentukan. Bila hati suci daripada maksiat, ilmu pun senang lekat. In shaa Allah (:

    ReplyDelete
  2. Tak perlu pon ade boyfriend ni kan ? Sebab apa ? Sebabnya , ia boleh memudaratkan kehidupan kita . Nak tahu lebih lanjut . Sila tengok salah satu entry Faris ni ye --> http://anggerik-awsem.blogspot.com/2014/12/love-love-and.html . Ape yang kak liyah cakap tu memang betul ! Sokong 200% ! Hahaha . Kemaruk cerite " Rindu awak 200% " japp .. Oke abaikan . Hahaha keep it up sis ! ^^

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda :D