Saturday, 25 January 2014

FIRST UPDATE In 2014

Assalamualaikum.. rakan2 blogger .. first update in 2014 :) Bismillahirahmanirahim..mcm2 topik nak tulis sekian lama aku mendiamkan diri... dan blog ni berhabuk tebal... :)

SELAMAT TAHUN BARU 2014


yes... aku tahu hari ini 25-01-2014 baru nak ucap tahun baru.. hihi :) aku selalunya mmg terlambat tentang update2 ni :) ok,,, BLOG ni mmg aktif (seminngu 2 kali update mcm tu la) header tu still tak tukar sbb lappy aku sakit dkat hospital sekarang.. hahaha tak dapat laa nak buat header baru....oke SELAMAT TAHUN BARU semoga TAHUN 2014 ini lebih memberi kebahgiaan buat anda.. :)


BARU TINGGALKAN SEKOLAH (BYE2 SPM)


aku baru tinggalkan sekolah dalam sebulan lebih macam tu.. LAST PAPER ICT  (4.12.13) tu laa last day aku pakai baju pengawas...

jgn lupa FOLLOW di INSTAGRAM : @aleiyamustafa Ehhhh sempat pulak hahha :)
lepas SPM ni mulalah hari2 nangis kalau boleh nak masuk sekolah balik :(

SUATU PEMERGIAN YANG TIDAK AKAN KEMBALI :( RINDU NENEK :(

5/1/2014 aku dikejutkan pemergian seorang insan yang aku sayang sangat2 ..... iaitu nenek aku... :( 
AL FATIHAH untuk nenek aku KHATIJAH BINTI MOHAMAD :( 


beliau kembali kerahmatullah tepat jam 11.30 malam di Hospital Batu Pahat...
Alhamdulilah aku bersyukur sangat sbb nenek aku hanya sakit 1 hari sahaja .. dan SAKRATUL MAUT nya.. sangat tenang dan lancar ALHAMDULILAH..

jenazah arwah nenek aku tiba di rumah jam 1.30 pagi..sepanjang malam tu hanya yassin pengubat sedih aku 
:( pada jam 8.30 pagi mcm tu,,, Alhamdulilah aku dapat mandikan nenek aku... kafankan jenazah dia... solat kan dia.. ALHAMDULILAH inilah pengalaman yg tak kan aku lupa sepanjang hidup aku....
jenazah arwah nenek aku.. selamat dikebumikan di tanah perkuburan islam sungai kalong tepat jam 2 ptg selepas Zuhur.. Alhamdulilah lebih 40 orang solatkan jenazah arwah nenek aku...

Alhamdulilah ... segala2 nya persiapan mudah :) dan yang paling aku takjub sekali... awan redup dan hujan renyai2 mengiringi jenazah nenek ku ke kubur YA ALLAH kuasaMU :) ALHAMDULILAH YA ALLAH :) aku rasa tenang di saat melihat jenazah arwah nenek ku yg tersenyum dan segala persiapan berjalan lancar :) 
ALHAMDULILAH YA ALLAH :)

cuma aku masih lagi rasa kehilangannya.. kerana aku merupakan cucu FIRST .. and aku lah yang paling dia sayang :) mcm mana aku tahu?? ehh aku tahulah :) dari kcik aku selalu tinggal dgn nenek aku :) even dh besar ni pun selalu pergi rumah nenek :) tidur dgn dia peluk dia :)

and benda yang aku "Ralat" sangat nenek aku tak sempat tengok aku kahwin :( dia lah orang paling HAPPY sekali bila dgr aku dah nak bertunang :( SEDIHNYAA :( ... cuma.. tiada lagi suara dia aku boleh dgr :( HANYA AL FATIHAH PENGUBAT RINDU :(


semoga roh arwah nenek aku tenang di alam sana amin ..


oke la.... berhenti sampai sni sahaja... ada REZEKI Ins SYAA ALLAH aku update :)
semoga korang sentiasa berada dalam lindungan ALLAH... FI HIFZILLAH :)
SALAM :)

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda :D