Thursday, 31 May 2012

Macam Mana Nak Pilih Seseorg Yang Terbaik dalam Hidup KIta


Pada Suatu Hari,,,,di Sekolah.

seorang murid bertanya pada guru.... ketika 

itu guru tersebut sedang mengajar mengenai 

kasih sayang

PELAJAR: "cikgu macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai
orang yg paling kita sayang?? dan macam mana jugak kasih sayang itu nak berkekalan


CIKGU: "ok kamu ikut ape yang saya suruh ye...kamu pergi ke padang,kamu 
berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu
pilih yang PALING CANTIK tanpa menoleh ke belakang lagi 
walau sekali
dah petik rumput yang PALING CANTIK bawa ke kelas "


APABILA PELAJAR TERSEBUT PULANG KE KELAS,,
TIADA SEHELAI RUMPUT PUN DITANGANNYA..

******

CIKGU: "kenapa tiada rumput yg dipilih"

PELAJAR: "tadi ,masa saya berjalan,, saya carilah rumput yang paling cantik
memang ada banyak yang cantik  TAPI cikgu kata petik yang PALING CANTIk
maka saya pun terus berjalan ke hadapan sambil mencari yang PALING CANTIK
tanpa menoleh ke belakang..lagi...
TAPI
****
sampai di penghujung padang,,saya tak jumpa pun yang paling cantik..
mungkin ade diantara di diantara yang belakang saya tadi rumput yang PALING CANTIK
TAPi cikgu cakap TAK BOLEH MENOLEH KE BELAKANG SEMULA
jadi
tiada lah rumput yang saya boleh petik"

CIKGU: "ye itulah maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang
janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu
HARGAILAH  DIA YANG  BERADA DI DEPAN KITA SEBAIKNYA
jgn kita menoleh kebelakang lagi kerana 
YANG DH BERLAKU TETAP DH BERLAKU
smoga yang berlaku tak berulang lagi
dan ingatlah orang yg paling kita sayang itu
itulah yang paling cantik dan paling baik

****



&ohhhCikPurple

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda :D